Finishing School at FBM

Disebab kan aku ada interview sabtu, maka nya, lambat la aku pergi program tuh. sampai2 je pon, mmg dah pukul 1 nak kuar lunch dah. Sesi pagi ramai juga la orang nya. dalam 600 org yang register. cuak gak la sebab aku kan x sign lagi untuk sesi pagi. seb baik masa nak kuar tuh, emcee suh orang sign sape yang tak sempat sign untuk sesi pagi. memang harus la aku sign kan. hahaha

lepas lunch, masuk balik, dalam pukul 2.30 macam tu la start. mata ni ngantuk gile. setan duk bergayut2. x tahan nak buka. memang aku blah gi surau laa. huk2. lagipun dari 600 tu, tinggal less than 200 je. 
 nak kata separuh hall pon x la..memang kesian gak laaa.. huuuu dorang siap bagi kertas lain untuk sign attendance. finalize punya attendance la tuh. pergi  surau untuk zzzzzzzzzz di surau. heee pastu dalam pkl 4 kawan mesej bgtau aku time hi tea. heeee segar aku. terus pergi makan kot. laju jee.

then aku masuk balik hall dengan niat nak focus dengar ceramah selepas membuta selama 2 jam di surau. huk2

balik tu, pergi tesco shah alam dengan kawan pergi cari barang skit2. 

besoknya, ahad. LDK.... aktiviti yang aku tak pernah suka kottt!!! asal LDK je mesti ada kertas majung. the lukis2, tulis2. layann je laaaa kan.
time LDK ni, ada 1 je aktiviti yang agak best laa. memang truja kau... waktu tu kawan2 akan pick another friends. then evaluate them. make a desicion which jobs that are suitable for them. macam aku ni, sorang kawan ni cakap aku sesuai jadi pensyarah, executive, and group leader. yang lagi sorang kawan ni cakap, aku sesuai jadi pensyarah, cikgu, and HR executive. muahahahah yang paling minat pensyarah tu jeee. huuuuu 
dulu kalau aku macam tensii dengan sorang lect ni aku suka guna ayat macam ni "tengok laa nanti, time aku dah jadi pensyarah aku dah ajar anak die, memang aku...... " haaaa selalu ayat ni la aku duk ulang. huk3.. but the problem is, perlu ke nak cakap macam tu kan. hahaha annoying gila diri ini kan.. hehehe n macam konfirm je aku jadi pensyarah kan. muahahahah amin2.

pasal group leader ni, aku x tau la consider as pemimpin atau pengurus. but im more prefer to pengurus. pemimpin ni kena deal dengan orang la. kadang2 orang tu sampai boleh pijak kepala. pengurus ni best sket, kalau pengurus cakap, memang harus ikut laa. pemimpin ni lak, kalau orang bawah harus la kena berbaik. lagi pula, aku xde masa nak layan kerenah manusia yang sangat pelbagai nih...

time ni plak, aku ada sembang dengan kawan aku nih. kebetulan ayah dia GM kat petronas dagangan berhad. ayah dia dah pencen, kakak dia lak dapat keje situ. mmg rezeki kakak dia la kat situ kan. aku pun tanya la basic gaji berapa. sebab kakak dia baru grad master. 4K okkk.  umur baru 24..without working experience. memang rezeki sangat2 la kan. tapi satu je laa.. life xberapa nak ada sangat la. sebab subuh2 dah keluar rumah, malam baru balikkk. parking kat klcc rm300. bersyukur la aku sebab seasonal parking aku 150 je bulan2. 

haii tah laa. kat mana la aku berkhidmat untuk akan datang ni kan....  hope the best :)

1 comment:

mizzbutterfly said...

hahahah ayat pensyarah ko tuh..dari matrix kot ko suke sebut,,