alahai perangai.. bila lah nak berubah untuk tak jadi mak nenek.

ok. kisahnya selasa. selasa minggu ni. walaupun agak lama punya cerita, tapi disebab kan mood nak mngarang tak de, aku biar kan aje laaa.

selasa tu macam biasa la. pergi career day which is compulsory to attend for student final year. kat sini, interview dia spesisi walk in interview. kau rasa kau ready nak interview, kau daftar je la nama. haaa aku pon test ke poweran aku la dengan daftar nama aku kat satu company ni, then panggil interview. yang pelik nya, result PMR pon nakk.

disebab kan debaran sangat debar, lepas habis tuh, memang aku decide nak ke balik la. tak nak pergi interview lain. haaaa pegang2 beg, menggagau kunci kereta........... and last kunci kereta xde. what a........

last2, mmg aku kol umi la kan. huuuu n aku rasa mak aku mesti bajet aku tertinggal dalam kete sebab aku byk kali dah tinggal kunci dalam kete. haaaaa tapi ak yakin, mmg kunci aku bawak.. dulu perngai aku, aku suka tekan button lock, then tolak pintu dari luar. aku jenis x suka kunci pintu dari luar.. semenjak asyik kene berleter dan tak tahan kena berleter, aku ubah perangai, kunci pintu pakai kunci.. bukan pakai tekan je.

dah confirm tuh, aku kol balik umi kata kunci mmg xde. umi cakap nak datang shah alam hantar. daripada aku duk melanguk dan rasa serba salah melampau2 sebab mak aku dtg ke shah alam semata2 anta kunci, aku pon decide la untuk pergi ke seremban. yeeeee.. ke seremban ok!! tunggu mak aku anta kunci kat situ.

dari uitm, amek teksi ke padang jawa.. tekezutt giloss sebab teksi rm8. terketar2 jugak la aku nak hulur duit kat pakcik tuh. haaha. 

dah sampai seremban, tunggu mak aku dalam setengah jam gak la. then patah balik pergi ke shah alam.

time nak beli tiket, aku bajet mmg nak turun serdang je jumpa adik aku kat sana n minta tolong dia anta kan ke shah alam. bukan apa, cuma aku rasa tak berbaloi la. lgpon time tu pukul 6 dah. nak kena tukar train kt kl sentral lg. confirm2 la aku berdiri kan. waktu tu ramai orang balik keje. lgpun, leh jimat sket. haaa bijak x aku...

dah balik tuh, sampai kelana jaya, mmg harus la duplicate kunci sampai jadi 3 terus kan. :))
hai bilaa lah untuk betul2 berubah untuk jadi tak lalai dan sambil lewa nihhh. merugi kan masa dan wang ringgit betoiii la kalau selalu macam nii.



2 comments:

mizzbutterfly said...

ko nih nez...hari nih kunci hilang..esok lusa kereta plk yg hilang..sbb pencuri yg jumpa kunci kete ko.

aqamz said...

tu ar. aku macam cuak gak. tapi seb baik masa mula2 beli tuh, ayah aku ada psg bnde pe tah. mmg kene touch dulu la. kalau ada kunci tp x touch, tak leh start gak. huuu

dah la hlg dlm uitm. tmpt terhad je kott