oh laptop.

Arini nak bercakap pasal laptop. ye. laptop.. setakat ni, dah 3 jenis aku guna.. acer, hp mini, compaq..

acer = biase la mule masuk matrik dulu. rasa macam dah hebat sangat la pakai laptop tambah dalam bilik tu, kau sorng je ada laptop plus classmate pon xde laptop lagi kan.. muahaha. then, once mini dah kuar, mula sibuk nak laptop mini plak. tp bile dah guna, menyesal nye gunem hanya Allah yang tahu. muaha

hp mini = mula2 guna tu, rasa kau sorng je la up to date and style habis pasal dah guna laptop kecik kan. muahha. mula2 je seronok. pastu..... mula buat perangai nak laptop lain. huh!

compaq = not bad la. antara screen yang aku rasa ter baik la. lebar pon lebar. cuma maouse track tu kureng sket la.. kalau lepas makan pisang goreng tu, pastu pgg, cursor dah malu alah nak gerak. 

dell = laptop ofis bagii.. :) tp bukan warna kuning.

n now...... aku nak cari laptop yang cover die warna kuning! hehe bile kau dah pegang duit sendiri ni, mule la nak memenuhi kehendak yang pelbagai. as u know, kehendak xpernah ada limit. dah ada yang satu, nak yang lagi satu.. macam tu la..

ni la rupe laptop yang aku nak.. warna kuning tp xkesah jenama apa. yang perasan, dell je ada.. dell inspiron 1526.. tp ni model lama dan x dikuar kan lagi..

semalam ahad, ada jugak gi survey2 kat plaza alam sentral. setiap kali masuk kedai, ni je la ayat aku 
" i nak cari laptop warna kuning. tak kesah harga apa. tak kesah spec die. tak kesah brand ape"
 haha semua tokey2 tu dah pelik2 je. muka ada yang ketat, ada sengih kambing, sengih kura2. semua la ada.... tp jawapan hampa, tak ada. 

arini masuk ofis semangat kol dell, tny pasal laptop kuning ni. pon hampa.. katanya tu model lama.. huk2 dulu masa laptop tu kuar, bukan aku tak nak beli. cume keadaan duit tidak membenarkan hoiiiii. ish. geram plak aku...

No comments: